Home Blog Eco Wednesday Europese kinderfashion met een hart voor duurzaamheid: hoe Little Fashion Addict bewust onderneemt

Little Fashion Addict is een online lifestyle boetiek die stijlvolle kinderkledij en lifestyle items aanbiedt voor kinderen tussen 4 en 12 jaar. Geen massaproductie of anonieme merken: Little Fashion Addict selecteert bewust alleen Europese labels die duurzame producten aanbieden.


Nieuwe koers met meer focus op duurzaamheid

Tijdens de coronaperiode werden ze overgenomen en kreeg de winkel een duidelijke focus. Waar vroeger ook babyproducten werden aangeboden, richten ze zich nu volledig op kledij en lifestyle items voor kinderen van 4 tot 12 jaar.

Met de overname schakelde de winkel bovendien volledig over naar online verkoop én werd de lat op vlak van duurzaamheid hoger gelegd. De webshop kiest bewust voor Europese merken, vermijdt massaproductie en werkt samen met leveranciers die dezelfde duurzame visie delen.

Bewust geselecteerd en verzonden

Little Fashion Addict werkt uitsluitend samen met Europese merken die inzetten op duurzame materialen en eerlijke productie. Denk aan T-shirts van 100% biologisch katoen of pyjama’s van Snurk, een merk dat bekend staat om hun zachte stoffen en ecologische productie.

Ook de verzending gebeurt bewust: kartonnen dozen worden in bulk aangekocht bij een lokale speler in Erpe-Mere en hergebruikt zolang ze in goede staat zijn. De tape is gemaakt van bruin papier en de verzendzakken zijn volledig recycleerbaar. De pakketten brengt de eigenaar zelf naar het postpunt. Zo wordt ook de laatste kilometer zo ecologisch mogelijk afgelegd.

Bewuste merkkeuze

Little Fashion Addict kiest er bewust voor om niet álle merken aan te bieden, ook al worden ze vaak benaderd door nieuwe labels. Als kleine webshop met een niche doelgroep willen ze zich niet overspoelen met een te breed aanbod. Alleen merken die passen binnen hun duurzame filosofie én die niet overal te koop zijn, krijgen een plek in hun assortiment. Zo bewaken ze niet alleen hun unieke collectie, maar blijft het ook haalbaar om duurzaam te ondernemen.

Klanten weten waarvoor ze kiezen

Hoewel Little Fashion Addict niet uitpakt met hoe duurzaam ze zijn, weten klanten precies wat ze kunnen verwachten. Ze zoeken gericht naar hun favoriete merken en kennen de waarden waarvoor die merken staan. Ze hoeven dus niet overtuigd te worden van de duurzame insteek, die spreekt voor zich. De webshop trekt dan ook vanzelf een publiek aan dat bewust kiest voor kwaliteit en duurzaamheid.

Waarom Little Fashion Addict deelneemt aan Eco Wednesday

Eco Wednesday is voor Little Fashion Addict de ideale kans om hun duurzame aanbod en bewuste keuzes van merken en leveranciers extra in de kijker te zetten.

Het is bovendien het perfecte moment om nieuwe klanten te laten kennismaken met onze webshop omdat het event samenvalt samen met de lentesales – een periode waarin veel ouders op zoek zijn naar nieuwe outfits voor hun kinderen. Door deel te nemen aan Eco Wednesday kunnen we bovendien een extra korting aanbieden, wat het voor nieuwe klanten nog aantrekkelijker maakt”, vertelt Sarah Goossens, owner van Little Fashion Addicts.

Tips voor andere webshops

Voor wie als webshop ook duurzamer wil ondernemen, heeft  Saraheen duidelijke boodschap: kijk eerst naar wat dichtbij is. Kies voor merken uit België of onze buurlanden, werk met lokale leveranciers en probeer een aanbod te creëren dat niet té breed is, maar wél bewust en doordacht.

 

Zet jouw webshop in de kijker

Ben jij een webshop die inzet op duurzaamheid en wil je jouw verhaal ook breder delen? Eco Wednesday biedt de ideale kans om jouw missie onder de aandacht te brengen en bewuste consumenten te bereiken. Sluit je aan en laat zien hoe jouw webshop bijdraagt aan een groenere toekomst!

Meer weten over duurzaamheid in e-commerce?

Wil je ook werk maken van duurzaamheid voor je webshop?

check de Becom Wiki
ontdek de tips en verhalen van andere webshops op The Days 
schrijf je in op de Becom nieuwsbrief