Home Media Plan

Samen maken we er een succes van!

Samen met haar partners bpost, Sodexo en myShopi zorgt SafeShops.be ervoor dat duizenden consumenten de platformen van The Days (Eco Wednesday, Lazy Sunday en Local Day) bezoeken.

Tijdens Local Day 2021 surften zelfs meer dan 60 000 consumenten naar het platform. 70 % van de deelnemende webshops aan deze ‘day’ gaven aan meer verkocht te hebben. Het is dus zeer belangrijk dat ook jij als webshop mee campagne voert samen met ons en onze partners.

Benieuwd hoe we dit jaar het media plan voor The Days aanpakken?

Download dan het media plan 2022 hier.

Download het media plan voor 2022 hier

Bereik SafeShops.be

SafeShops.be bereikt consumenten op verschillende manieren.

Organisch bereik:

  • Via de consumenten database waarnaar we pushberichten sturen tijdens onze Days. Daarbij bereiken we per dag meer dan 30.000 consumenten
  • De B2C website SafeShops.be heeft maandelijks meer dan 10.000 bezoekers
  • Via Sociale Media kanalen (Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn) bereiken we meer dan 10.000 volgers.

Betalend bereik:

  • Facebook Advertising – Reach: 23.234 consumenten
  • Google Advertising – Reach: 191.343 consumenten

Onze partners stimuleren mee het consumentenbereik tijdens de Days.

bpost: 

  • E-mail naar meer dan 350.000 consumenten

Sodexo: 

  • E-mail naar consumenten: bereik van +/- 700.000 consumenten
  • Bericht op Facebook-pagina Sodexo4You: +/- 20.000 volgers
  • Bericht op website Sodexo4You: bereik van +/- 800 consumenten

myShopi:

  • Banner en slider op myShopi website + myShopi app: bereik +/- 165.000
  • Push notificatie naar gebruikers van myShopi app: bereik +/- 375.000

Persaandacht 2021

Natuurlijk zijn wij trots op onze Days. Daarom ondersteunen wij deze campagnes met persaandacht.

Voornamelijk Eco Wednesday en Local day werden in 2021 opgepikt door de pers. Zo werd Eco Wednesday opgepikt door Flair, Goed gevoel, Feeling,… . Local Day zorgde voor nog meer aandacht. Een radio interview bij De Inspecteur (Radio2), artikels in La Dernière Heure, vrt.nu en een.be.

 

Influencer campagne

Dit jaar zetten we ook influencers in om The Days onder de aandacht te brengen. Op een authentieke manier vertellen zij waarom zij The Days in hun niche een meerwaarde vinden en deze data zeker niet in je agenda mogen ontbreken.

Voor Eco Wednesday bereiken we hiermee bijna 30..000 volgers en kunnen op die manier nieuwe potentiële consumenten jouw zaak die dag ontdekken.

Wil je graag in detail alle resultaten bekijken van ons media plan 2021?

Download de resultaten dan hier.

Download het media plan