Home Handleiding Contributio paspoort

Claim je contributio paspoort in de laatste stap van het regisgratie proces.

Dankzij dit waardenpaspoort laat je consumenten zien waar jouw organisatie voor staat en geef je een inzicht in de waarden die je als bedrijf naar voor wil brengen. Je kan zelf gemakkelijk de labels en certificeringen selecteren waarover je beschikt. Ontbreekt er nog een label of certificaat in het systeem, dan kan je dit zelf creëren, uploaden en aanvullen in je paspoort. 

Denk bijvoorbeeld aan het SafeShops.be-label, het Fairtrade label of , Unicef, Ecommerce Europe. Toon ook je labels of diploma’s die je vakkennis aantonen zoals een Erkend ambachten label ,keurslager, enz.. Laat je professionaliteit zien door bvb je lidmaatschap bij een vakverening zoals NSZ, Unizo, Voka, Comeos,…. Denk ook aan eco-labels of certificaten die je hebt verdient. Denk ook aan Awards of prijzen die je recentelijk won. Toon de goede doelen die je steunt. 

Soit, alles waar jij fier op bent en wenst uit te dragen kan je hier op een overzichtelijke manier een plek geven. Consumenten krijgen zo meer transparantie en inzicht in de waarden van jouw bedrijf.

Zet geen standaard bedrijfsinfo op je contributio paspoort!

Weest in je bedrijfsomschrijving van Contributio speciek over de waarden die je uitdraagt. Geef hier dan ook geen algemene omschrijving over je bedrijf, zoals je hierboven onder bedrijfsinfo al reeds hebt gedaan. Geef hier vooral informatie weer omtrent je waarden die je uitdraagt. Leg je bvb als webshop de focus op ecologie of duurzaamheid, dan geef je mee hoe je dit in de praktijk omzet. Leg je bvb. eerder de focus met je bedrijf op het belang van lokaliteit of kwaliteit. Dan zoom je in je tekst vooral hier op in. 

Wees wel niet te lang. Een te lange omschrijving maakt de leesbaarheid moeilijk. Check even op de www.thedays.be (onder de tab handelaren) hoe jouw contributio paspoort eruit ziet. Je kan dit doen door op het symbool ICOON te klikken.

Mits een klein symbool (grillig klaverblad) kan de consument meteen zien waarop je inzet. Zo kan je jezelf een score geven op 4 belangrijke waarden: Localiteit, Kwailteit, Ecologie en Maatschappelijke Relevantie. Je kan jezelf maximaal 10 punten toebedelen en schuiven met de balk. Zo toon je je persoonlijke bedrijfsaccenten en maak je deze ook duidelijk aan de consument.